
Taxibestuurders willen er zeker van zijn dat hun klanten op tijd op hun bestemming aankomen; serviceklanten vinden het niet erg als hun vervoer vooraf geregeld is en ze weten dat hun transactie in handen is van ervaren, gelicentieerde en getrainde wagenparkbeheerders.
In tegenstelling tot een traditioneel transportbedrijf, vereisen taxi’s geen uitgebreide, diepgaande planning. Ze komen automatisch op hun bestemming aan en kunnen rechtstreeks naar uw ophaalpunt worden gereden, als de eindbestemming van een klant binnen een bepaalde zone ligt die door een taxichauffeur wordt bediend.
Bij het aangaan van veel voorkomende uitdagingen, of u nu wel of niet een taxibedrijf bezit, kan het volgende advies nuttig zijn:
Veel voorkomende problemen voor taxichauffeurs
Uw klanten tevreden en tevreden houden – Er zijn vele redenen waarom uw klanten geen terugkerende associatie met uw bedrijf hebben, waaronder veiligheid en gemoedsrust, vertrouwdheid; u kunt dit veel voorkomende probleem echter aanpakken door ervoor te zorgen dat er in uw vestiging specialisten op het gebied van klantenservice beschikbaar zijn en dat discipline wordt gehandhaafd.
Ervoor zorgen dat uw klanten veilig op hun eindbestemming aankomen – Verschillende ongelukken gebeuren op het laatste moment, of zelfs op dezelfde dag, wanneer een klant III Forsaken is. De vloot en de wegbeheerder zijn uitsluitend afhankelijk van de planning van een klant en vervoer is allesbehalve flexibel. Het gebruik van gezond verstand bij het reizen laat kan helpen vloot en wegbeheerder exploitanten houden hun klanten veilig.
Wegbeheerders – Een doeltreffende manier om de wegbeheerder te handhaven is ervoor te zorgen dat alle voertuigen en bestuurders hun badge dragen en als zodanig worden herkend. Gebruikelijke badgingpraktijken zijn onder meer identificatie aan de hand van bepaalde nummers, het voorkomen van specifieke voertuigen op een route, en voertuigen die op vooraf bepaalde tijdstippen stoppen en worden genoteerd.
Veiligheid en beheer van het voertuig – Het is belangrijk te bedenken dat een bestuurder van een aangewezen voertuig een aanzienlijke hoeveelheid voetverkeer onder zijn hoede zal hebben en dat uw wagenpark groot genoeg is om aan deze eis te voldoen. De politie heeft ook het “groene” licht van de bestuurder nodig om de bestuurder te commanderen, iets wat een bestuurder zonder badge en richtingaanwijzer niet kan gebruiken. Ervan uitgaan dat een chauffeur “taxichauffeur moet zijn om te mogen rijden” is dus niet realistisch, aangezien ongeveer veertig landen een formele eis inzake taxirit kennen.
Vergelijkbaar met een onafhankelijke aannemer of servicepersoneel, moet u personeel inhuren dat volledig is opgeleid in hun werk, en onderworpen is aan duidelijke regels en voorschriften. Om te beginnen, voordat je een chauffeur vraagt om je te brengen waar je heen moet, moet je een beetje onderzoek doen met betrekking tot het gebied waar je naartoe verhuist, en er kunnen gemeenschapsraden zijn, contacten met de gemeenschap, verzekeringen, kamer van koophandel of andere certificeringen die je kunt gebruiken om de competentie van een chauffeur vast te stellen.
Tot slot, om uw taxi rijden certificering proces in beweging te krijgen, moet u er zeker van zijn dat u de juiste prijsstelling en voordelen aangeboden aan u. Toilers meestal genieten van een 90% vermindering van hun wekelijkse uren, samen met een uitgebreid begrip van de werkregels en procedures die nooit zou kunnen worden geformaliseerd bij een intern verhuurbedrijf. Het belangrijkste is dat als u de taxivloot van uw dromen wilt opzetten, u een vlootmodel moet overwegen. Zo profiteert u van de voordelen van een professioneel wagenpark met gegarandeerde betrouwbaarheid, gecombineerd met de flexibiliteit van een intern verhuurbeleid, om zowel de beste waarde te bieden voor elke reiziger als uw werknemers te laten profiteren.
Het interne verhuurbedrijf is flexibel, ongeacht de grootte, en kan uw chauffeur een huur- en beloningsbeleid aanbieden, met inbegrip van een gegarandeerde dienstverlening, een loon dat constant is voor alle gewerkte uren en een uitgebreid begrip van de reisbehoeften van elke passagier.
Wanneer een chauffeur binnen uw organisatie volledig is opgeleid, is de kans groter dat hij op gevaarlijke en gecompliceerde routes wordt gestuurd, waardoor het aantal verkeersongelukken en -slachtoffers afneemt. Ze zullen ook eerder geneigd zijn een hoge standaard van klantenservice te bieden, waardoor uw reiservaring zowel plezierig als betrouwbaar wordt.